- نویفرد 2014
- دتیل های معماری و ساختمان
- نمونه موردی محیط آموزشی
- مسابقه معماری و عمران
- دانلود آبجکت دو بعدی پنجره با فرمت dwg
- تغییر شکلها در روسازی راه آسفالتی
- اثار باستانی و مکان های دیدنی تبریز؛ تیمچه مظفریه ، ارگ علیشاه
- فناوری جدید کریستالی در بتن
- دانلود پروژه مرمت خانه رجائی مشهد مرمت ابنیه
- اگر سهراب معمار می شد
در فیلمهای بسیاری دیدهاید که مثلا آسانسور از طبقه دهم یک ساختمان سقوط کرده است و یا اینکه با قطع شدن برقها آسانسور سقوط میکند و امثال اینها. قبل از هر چیز عرض مینمایم که یک آسانسور این روزها هرگز سقوط نمیکند. حالا در اینجا به نکاتی قابل توجه در مورد آسانسور اشاره مینمایم :
هر آسانسور دارای یک ترمز فوقالعاده قویست: به این صورت که ترمز در
مواقع عادی همیشه فعال است و ایستادن آسانسور در مقابل هر طبقه، به واسطۀ
همین ترمزهاست.
سیستم ایمنی (پاراشوت): که در واقع همان ترمز دوم و
ترمز اضطراری میباشد، دقیقا در لحظهای که سرعت آسانسور از مقدار تعیین
شده بیشتر شود و یا اینکه کابلهای کشنده شل شده باشند فعال شده و به این
صورت است که مانند دو فک عمل کرده و بصورت مکانیکی جلوی حرکت را میگیرد.
ترمز نوع دوم به برق هیچ ارتباطی ندارد و لحظه قطع برق خودبخود عمل
مینمایند.
هر آسانسور دارای حداقل ۴ کابل کشنده قوی (بگسل) میباشد: که این کابلها از همدیگر جدا بوده و هر کدام به صورت مستقل عمل میکند.
در
پایینترین قسمت آسانسور (چاهک)، چهار ضربهگیر به چهارچوب آسانسور متصل
هستند که از جنس پلیاورتان، فنری و یا هیدرولیکی میباشند و در صورتیکه
آسانسور از حد تعیین شده پایینتر آمد به ضربه گیرها برخورد میکند.
دربهای آسانسور در هر لحظه و هر کجا قابل باز شدن توسز مسئول میباشند.
تنها
چیزی که در آسانسورها ایجاد نگرانی میکند، قطعی برق و یا نقص فنی آسانسور
است که آن هم حداکثر به مدت ۱۰ دقیقه قابل تعمیر است و در صورتیکه تعمیر
شدنی نبود، مسئول آسانسور بصورت دستی توسط اهرم مخصوص، کابین آسانسور را به
نزدیکترین طبقه میرساند. پس نگران نباشید.